Майже 200 дитячих майданчиків обслуговує комунальне підприємство «Калушавтодор», однак через брак ресурсів, вандалізм і зношеність конструкцій у місті розглядають ідею створення менше, але якісно облаштованих просторів для дозвілля дітей.
Майданчики є, але стан залишає бажати кращого
За словами майстра механічної дільниці Василя Яросевича, тільки у 2024 році троє працівників повністю відремонтували 4 дитячі майданчики і ще один частково. Також встановили нову пісочницю та оновили шість гірок. Проте загалом у місті на балансі перебувають 178 таких об’єктів. Більшість потребує ремонту або демонтажу через аварійний стан.
Наприклад, у 2023 році працівники відновили майданчик на Височанці, але вже через кілька місяців його знищили вандали. Частини гірки переламані, огородження понівечене, дошки — розтрощені. Яросевич заявив, що в подібних випадках підприємство не планує повторно ремонтувати об’єкти, а лише демонтує пошкоджені елементи.
“Ми тратимо час, сили, ресурс, а хтось за вечір може це зруйнувати. Я більше не вертатимусь на Височанку з ремонтом”, — наголосив він.
Села — бережуть, а в місті ламають
На відміну від міста, у селах громади до майданчиків ставляться з повагою. У Голині дитячий майданчик біля церкви під охороною трьох камер — і жодної шкоди. У Котятичах нові каруселі через тиждень залишаються неушкодженими. Люди вітально реагують на роботу комунальників, не чинять опору при демонтажі старих конструкцій.
Рахунок іде на мільйони
У 2024 році КП «Калушавтодор» провело тендер на суму понад 173 тисячі гривень для закупівлі елементів дитячих майданчиків. Проте навіть цього недостатньо. За словами директора підприємства Романа Скибіцького, щоб хоча б частково оновити всі майданчики, потрібно понад 5,5 мільйона гривень:
- гірка — 3600 грн,
- гойдалка — 13 100 грн,
- карусель — 14 300 грн,
- пісочниця — 1500 грн,
- дві лавки — щонайменше 10 000 грн,
- смітник — 1500 грн.
А це лише вартість матеріалів — без врахування праці. Тим часом загальний бюджет підприємства становить 50 млн грн, з яких 36 млн — заробітна плата працівникам, ще 14 — на матеріали та послуги. На розвиток залишається лише близько 2 млн грн.
Оптимізація замість хаотичного латання
У «Калушавтодорі» визнають: без співучасті мешканців і відповідного фінансування підтримувати майже 200 майданчиків неможливо. Саме тому пропонують альтернативу — створити в місті 10-20 великих, сучасних зон відпочинку.
“Краще зробити умовно 10 міні-«діснейлендів», щоб діти збирались і займались, ніж розпорошуватись на 200 і в результаті без толку”, — каже Скибіцький.
За цією концепцією комунальники зможуть сконцентрувати увагу на обмеженій кількості об’єктів, забезпечити їх утримання та розвиток. У кожному селі, як і раніше, планують зберегти по одному майданчику, але масштабний ремонт очікує лише ключові локації у місті.