Економіка

Автостанція в Калуші: як влада зробила приватний бізнес пріоритетом, а громаду — пасажиром

1 хв читання

Калуська міська рада ухвалила рішення про передачу в оренду майнового комплексу нової автостанції на вул. Ринкова, 7а приватній компанії — ТОВ «Калуська автобусна станція». Формально крок пояснюють фінансовою доцільністю, однак по суті — це остаточне усунення громади від управління об’єктом, збудованим на умовах державно-приватного партнерства.

У межах рішення в оренду передають:

  • автостанційні приміщення площею 121,7 м² (каси, зала очікування, санвузли, технічні приміщення);
  • мощення загальною площею 3206,3 м².

Орендар визначений шляхом аукціону, стартовий дохід до міського бюджету обіцяє становити щонайменше 60 тис. грн щомісяця. Влада вважає це стабільним джерелом надходжень. Проте, як свідчить історія створення автостанції, інтереси мешканців — зокрема тих, хто щоденно користується транспортом — при цьому залишилися без уваги.

Шлях до передачі: громада як обхідна ланка

КП «Калуське підприємство автобусних станцій» було створене у 2021 році. Його метою було партнерство з інвестором, який збудує нову автостанцію. У підсумку об’єкт дійсно збудували, однак одразу після запуску влітку 2024 року усі прибутки почала збирати приватна структура, а не комунальне підприємство. Квитки продавалися від імені ТОВ, а 15% автостанційного збору закладалося у вартість проїзду ще до офіційного встановлення цього збору для КП.

У вересні влада фактично легітимізувала діяльність ТОВ, пояснивши її «досвідом у галузі», і припинила фінансування комунального підприємства. Водночас громадськість так і не отримала механізм контролю за тарифами, сервісом та якістю обслуговування.

Політична риторика та підміна змістів

Після сесії міський голова Андрій Найда опублікував допис із заголовком «Ефективне управління автостанцією: комунальне чи приватна модель?», у якому наголосив, що приватний бізнес забезпечить стабільність, якість послуг та додаткові доходи для бюджету. На його думку, в умовах високого податкового навантаження КП не є конкурентоспроможним. Водночас влада не прокоментувала жодного випадку фактичного самоуправства ТОВ, починаючи з самовільної зміни зупинок автобусів і закінчуючи справжньою ціною послуг для пасажирів.

60 тисяч на місяць — ціною для пасажира

У січні ТОВ підвищило станційний збір до майже 18%. Після отримання об’єкта в оренду ця сума цілком імовірно зросте. Особливо вразливими є пенсіонери, студенти, працівники з навколишніх сіл, які змушені користуватись автостанцією, адже маршрути змінено так, щоб скеровувати їх саме через Ринкову, 7а.

Таким чином, Калуська влада надала бізнесу тепличні умови, усунула громаду від контролю і зробила видимість ефективного управління — без публічної дискусії про соціальні наслідки такого рішення.

Схожі записи
Економіка

У Калуші виставили автостанцію на аукціон – умови участі вказують на переможця

У Калуші оголошено аукціон на оренду приміщень нової автостанції на вулиці Ринковій. Стартова ціна об’єкта становить 70 872 гривні на місяць з…
Економіка

У Калуші готуються до суттєвого підвищення тарифів на вивезення сміття: що передбачає нова формула

Виконавчий комітет Калуської міської ради 13 лютого розгляне проєкт рішення щодо підвищення тарифів на послуги з управління побутовими відходами, які надає ТОВ…
Економіка

У Калуші автостанцію хочуть передати в оренду: громада ставить під сумнів обґрунтування збитковості КП

У Калуській громаді розгортається дискусія навколо передачі в оренду майна новозбудованої автостанції. Підставою для цього рішення нібито є збитковість комунального підприємства «Калуське…

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *