Економіка

У Калуші автостанцію хочуть передати в оренду: громада ставить під сумнів обґрунтування збитковості КП

1 хв читання

У Калуській громаді розгортається дискусія навколо передачі в оренду майна новозбудованої автостанції. Підставою для цього рішення нібито є збитковість комунального підприємства «Калуське підприємство автобусних станцій». Водночас оприлюднені документи дають підстави вважати, що така збитковість могла бути штучно створена.

Проєкт передачі майна в оренду з’явився вже через три місяці після початку роботи автостанції, яка наразі діє в тестовому режимі. При цьому господарською діяльністю фактично займається приватне ТОВ «Калуська автобусна станція», яке й реалізовує квитки, отримуючи доходи від автостанційного збору.

Формальний привід для передачі в оренду

Проєктом рішення, який вдруге винесли на розгляд депутатської комісії 23 січня, пропонують передати в оренду об’єкт площею 121,7 кв. м та прилеглу територію площею 3206,3 кв. м через аукціон. Стартова орендна плата – 59 тис. грн на місяць, оцінна вартість об’єкта – 5,9 млн грн.

Паралельно управління економічного розвитку надало обґрунтування щодо нібито недоцільності збереження підприємства в комунальній формі, мовляв, КП буде збитковим.

Сумнівні розрахунки і “роздутий” штат

У розрахунках влади базовий дохід КП вираховують із даних, наданих приватною компанією за п’ять місяців її діяльності. Середній місячний дохід від автостанційного збору склав приблизно 410 тис. грн. Проте вже в останньому кварталі сума була вищою – понад 433 тис. грн.

У той же час, витрати КП оцінили в 400 тис. грн щомісячно. Важливо, що видатки на зарплати зросли в порівнянні з попередніми планами на понад 50% – через збільшення штату з 13 до 20 працівників. Нові посади включають, зокрема, заступника директора, двох бухгалтерів і навіть слюсаря-сантехніка.

Експерти наголошують – якби штат був раціонально оптимізований, а витрати на оплату праці зменшені, підприємство могло б працювати беззбитково, навіть попри сплату ПДВ.

Не враховані доходи і фактична оснащеність

У моделі комунального підприємства не враховано інші джерела доходу, такі як:

  • платні послуги вбиралень,
  • оренда площ під рекламу,
  • додаткові сервісні збори.

До того ж, хоча інвестор автостанції обіцяв у 2024 році забезпечити її повним оснащенням, наразі це зроблено лише частково. Зокрема, табло для пасажирів досі не встановлене, а перелік обладнання, яке тепер раптово потрібно для КП на суму майже 480 тис. грн, викликає запитання щодо початкових домовленостей.

Що отримає громада?

Управління економічного розвитку вважає, що бюджет зможе отримати орієнтовно 60 тис. грн щомісячно за оренду. Але ця сума – не гарантія: при провалі першого аукціону стартова ціна впаде удвічі.

Водночас громада втрачає контроль над діяльністю оператора автостанції. Якщо у випадку комунального підприємства виконавчий комітет регулює тарифи, прозоро контролює закупівлі та зарплати, то в разі приватного управління всі рішення прийматиме компанія. Це вже призвело до підвищення вартості автостанційного збору — з 10,5 грн до 12,8 грн на маршруті до Івано-Франківська, що становить уже майже 18% від вартості проїзду.

Політичне рішення ще попереду

23 січня лише один депутат підтримав передачу майна в оренду. Решта утрималися або не голосували. Проте остаточне рішення ухвалюватиметься на найближчій сесії Калуської міськради, яку можуть провести вже 29 січня.

Цікаво, що влада досі не розв’язала питання з передачею землі під комерційними приміщеннями в оренду, що могло би додати дохід до бюджету. Але наразі пріоритетом обрали здачу в оренду громадського майна, яке забезпечують ті ж мешканці, що купують квитки на автостанції.

Питання залишається відкритим: чи повинна громада втрачати контроль над інфраструктурою, яка потенційно може бути прибутковою, і чи є ліквідація КП дійсно необхідною?

Схожі записи
Економіка

У Калуші виставили автостанцію на аукціон – умови участі вказують на переможця

У Калуші оголошено аукціон на оренду приміщень нової автостанції на вулиці Ринковій. Стартова ціна об’єкта становить 70 872 гривні на місяць з…
Економіка

У Калуші готуються до суттєвого підвищення тарифів на вивезення сміття: що передбачає нова формула

Виконавчий комітет Калуської міської ради 13 лютого розгляне проєкт рішення щодо підвищення тарифів на послуги з управління побутовими відходами, які надає ТОВ…
Економіка

Автостанція в Калуші: як влада зробила приватний бізнес пріоритетом, а громаду — пасажиром

Калуська міська рада ухвалила рішення про передачу в оренду майнового комплексу нової автостанції на вул. Ринкова, 7а приватній компанії — ТОВ «Калуська…

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *